söndag 17 april 2011

Spektakulär fiskmanifestation

Hej! Trött och kanske lite solbränd är jag hemma från dagens mycket lyckade manifestation.


Vi körde mellan 13.15 och 16.00 och vi utnyttjade tiden bra tycker jag. Stella och Stig höll två mycket bra tal ungefär en gång i halvtimmen. De tappra "fiskarna" låg hela dagen i solen och blev fotade massa massa gånger. Vi hade en väldigt fin banderoll (den snyggaste jag någonsin sett) som hängde ovanför oss. Och så fiskdamm, infobord och sjukt många gulliga aktivister som hjälpte oss att dela ut flygblad!



Om jag skulle säga vad vi gjorde bäst idag skulle det vara att vi nådde ut till många människor. Det var som sagt fint väder så det var många som befann sig på Sergels torg. Väldigt många av dem fick ett flygblad i handen, lyssnade på en del av ett tal, tog några fler foldrar vid infobordet eller fiskade upp godis och information i fiskdammen.


Dessutom fick vi mångas uppmärksamhet som fotade och frågade vad det var vi gjorde, och på det sättet sprider sig manifestationen till ännu fler när dessa personer visar eller berättar för andra. En del var glada över att någon äntligen fokuserade på fiskarna. En del andra ville veta vad man kunde äta istället för fisk.


Sammanfattningsvis gjorde vi ett grymt arbete idag (och all planering innan, creds till alla ni som varit med och hjälpt till med banderoller, dräkter etc) och jag tror också att vi har kommit på ett bra koncept som vi kan upprepa.


Tack för idag!



Foton: Stella Nordqvist

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar